astrazeneca asisi kanama bozukluguna sebep oluyor paGsJheb

AstraZeneca aşısı kanama bozukluğuna sebep oluyor!

Yeni araştırmaya nazaran Oxford/AstraZeneca aşısının kimi kanama sıkıntılarıyla bağlantılı olduğu düşünülüyor. AstraZeneca ya da Pfizer/BioNTech aşısının birinci dozunu alan bireylerin tahlili, AstraZeneca aşısıyla kontaklı olarak immün trombositopenik purpura (ITP) olarak malum otoimmün kanama bozukluğu riskinde minik bir artış bulunduğunu ortaya çıkardı. Araştırma ayrıyeten aşıyla bağlantılı diğeri kanama ve vasküler vakalar riskinde artış olduğuna dair ispatlar olabileceğini öne sürdü. 

Birmingham Üniversitesi Hastanesi’nden danışman hematolog Dr. Will Lester ITP’yi, kişinin bağışıklık sisteminin kendi trombositlerini yok etmiş olduğu durum olarak tanımlıyor. Ayrıyeten Lester’a nazaran bu ITP durumunda mevt oldukca azdır ve kanamalar genel anlamda hafifçe geçer. Araştırmacılar bu risklerin hafifçe olsa bile ciddiye alınması icap ettiğini düşünüyor. Lakin Hepatit B, Kızamık, Kabakulak suretiyle hastalıkların aşılarında da emsal problemlerin olduğu biliniyor. 

Ayrıyeten Bkz. “iPhone 13 modellerinin tutarları sızdırıldı”

ITP’nin yanında Nature Medicine mecmuasında gösterilen öteki bir çalışmada AstraZeneca aşısının kan pıhtılaşmasına niçin olduğu yazılmıştı. Lakin tekrardan bunun da mühim bir risk oluşturmayacağı ve pıhtı önleyici ilaçlarla giderilebileceği söylenmişti. 

https://www.sciencefocus.com/news/astrazeneca-vaccine-slightly-increases-risk-of-bleeding-disorders/

kaynak: donanımhaber

🔥14

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir