sok covid 19 asisinda yeni yan etki korkusu MnKt4H24

ŞOK! Covid-19 aşısında yeni yan etki korkusu!

Kovid-19 aşılarında çıkan yan tesirler tartışmaların odağında.

İngiltere’den gelen bir haber bu tartışmaları yine alevlendirdi.

İngiliz Daily Mail gazetesinde yer alan habere nazaran, ülkede Kovid-19 aşısı yaptıran yüzlerce kişi kulak çınlaması şikayeti ile hastanelere başvurdu.

İngiliz sıhhat kuruluşu BTA, Kovid-19 aşısı ile enjekte edilen her 24 bin bireyden birinde yahut daha azında, kulakta çınlama sorunu yaşayabileceğini açıkladı.

Tıpkı açıklamada, “Aşıların kulak çınlamasına neden olma yahut daha makûs hale sonuçlar doğurma mümkünlüğü hayli düşük görünüyor” sözü de yer aldı.

Lakin bilim insanları buna neyin sebep olduğu ve tesirleri üzerinde hala kâfi bilgiye sahip olmadıklarının altını çiziyor.

Aralık ayında kulak çınlaması, uzun Kovid 19’un 30 kadar semptomundan biri olarak listelenmişti.

Pekala Kovid-19 kulak çınlamasını tetikleyebiliyorsa, aşı da bunu yapabilir mi? Bu soruya cevap veren Profesör Nirmal Kumar, şu tabirleri kullandı:

“Bu durum büsbütün rastlantısal olabilir yahut gerçek bir tesir olabilir. Fakat aşı sonrası kulak çınlaması şikayeti çok azdır.”

Bu durumun aşıların yan tesirinden fazla gerilime dayalı ortaya çıktığı da sıkça lisana getirilen tezler ortasında.

KAYNAK: DAİLY MAİL
🔥2

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir